Komisariat I Policji w Częstochowie prowadzi postępowanie w sprawie oszustwa „na pracownika banku”. Ofiarą przestępstwa padła mieszkanka Częstochowy, która za namową fałszywego pracownika banku zainstalowała aplikację AnyDesk i nieświadomie udostępniła mu swój rachunek bankowy.
Do zdarzenia doszło, 28 października, ub.r. Mieszkanka Częstochowy odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Pod pozorem rzekomego włamania na jej konto bankowe oszust namówił kobietę do zainstalowania aplikacji AnyDesk, a następnie do zalogowania się na swoje konto.
W ten sposób fałszywy pracownik banku uzyskał dostęp do rachunku nieświadomej rozmówczyni, a następnego dnia poprzez system płatności BLIK dokonał wypłaty kilkunastu tysięcy złotych.
W toku prowadzonych czynności kryminalni ustalili, że wypłaty dokonywane były z bankomatu znajdującego się w Poznaniu na osiedlu Stare Żegrze.
Osoby, które mogą pomóc w ustaleniu tożsamości mężczyzny proszone są o kontakt z najbliższą jednostką policji pod numerem telefonu 997 oraz 112 lub dzwoniąc do dyżurnego Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie pod numerem 47 85 812 55. Osobom przekazującym informacje zapewniamy anonimowość.