Wielkopolska 112
  • Strona główna
  • Poznań
  • Kalisz
  • Konin
  • Leszno
  • Wiadomości
    • Więcej
      • Chodzież
      • Czarnków
      • Gostyń
      • Grodzisk Wlkp.
      • Kargowa
      • Kępno
      • Międzychód
      • Nowy Tomyśl
      • Oborniki
      • Ostrzeszów
      • Pleszew
      • Słupca
      • Szamotuły
      • Wolsztyn
      • Złotów
    • Gniezno
    • Jarocin
    • Koło
    • Kościan
    • Krotoszyn
    • Ostrów Wlkp.
    • Piła
    • Rawicz
    • Śrem
    • Środa Wlkp.
    • Turek
    • Wągrowiec
    • Września
    • Wschowa
Reading: Znana Polska sieć lotnicza z zarzutami. Latamy nią na wakacje. Chodzi o bagaże
Udostępnij
Wielkopolska 112Wielkopolska 112
Font ResizerAa
Search
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wielkopolska 112 > Poznań > Znana Polska sieć lotnicza z zarzutami. Latamy nią na wakacje. Chodzi o bagaże
Poznań

Znana Polska sieć lotnicza z zarzutami. Latamy nią na wakacje. Chodzi o bagaże

Ostatnia aktualizacja 10 lipca 2024 09:18
Opublikowano 10 lipca 2024
Udostępnij
Udostępnij

Po analizie tych sygnałów i doniesień z serwisu Facebook, gdzie poszkodowani opisują swoje doświadczenia z przewoźnikiem Enter Air oraz po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, Prezes UOKiK postawił spółce zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Zakwestionował aż 10 praktyk przedsiębiorcy.

Contents
Problemy z reklamacjamiProblem z odszkodowaniem

Z analizy Urzędu wynika, że Enter Air może na kilka sposobów utrudniać konsumentom dochodzenie roszczeń reklamacyjnych. Przede wszystkim nie respektuje prawa w zakresie terminu odpowiedzi na reklamację. Od 1 stycznia 2023 r. przedsiębiorcy mają na to 14 dni. Jeśli  w tym czasie nie ustosunkują się do reklamacji konsumentów, oznacza to, że uznali je w całości.

Tymczasem Enter Air nadal informuje, że rozpatrzy reklamacje w ciągu 30 dni. Co za tym idzie, brak odpowiedzi po 14 dniach według spółki nie świadczy o tym, że zostały one uznane, a konsumenci nie otrzymują automatycznie tego, o co wnioskowali.

- Reklama -

Problemy z reklamacjami

Ponadto, przewoźnik wymaga złożenia reklamacji w sprawie bagażu na lotnisku bezpośrednio po locie w biurze reklamacji bagażowej. Sporządzany jest wówczas Raport Niezgodności Własności (Property Irregularity Report – PIR).

W opinii Prezesa UOKiK jest to już reklamacja, od której powinno liczyć się 14 dni, jakie spółka ma na odpowiedź. Jednak Enter Air obliguje konsumentów do złożenia ponownej reklamacji – pisemnie lub elektronicznie za pośrednictwem formularza na stronie internetowej linii lotniczych, do której muszą załączyć PIR i inne dokumenty, jak np. awers i rewers przywieszki bagażowej czy jej odcinek kontrolny. Poprzez tak ustalone wymogi, warunkujące rozpatrzenie reklamacji, spółka może naruszać prawa konsumentów.

Co więcej, w opinii Prezesa UOKiK, Enter Air przekazuje konsumentom wprowadzające w błąd informacje o ograniczeniu swojej odpowiedzialności za opóźnienie w dostarczeniu bagażu rejestrowanego, jak również o jego zasadach odpowiedzialności za zniszczenie lub uszkodzenie bagażu rejestrowanego albo podręcznego.

Problem z odszkodowaniem

W przypadku opóźnienia lotu o co najmniej 3 godziny lub odwołania go z powodów innych niż nadzwyczajne okoliczności, prawo reguluje wysokość odszkodowania dla konsumentów. Dlatego sytuacja, w której linie lotnicze nie informują o tym podróżnych, ale proponują im tzw. ugodę na niższą kwotę, budzi poważne wątpliwości UOKiK.

Jak wynika ze skarg, przewoźnik proponuje im ugodę jako natychmiastową ofertę, ważną tylko do czasu wylądowania opóźnionego samolotu. W ten sposób wymusza podjęcie szybkiej decyzji, która dla konsumentów nie jest korzystna, proponując przykładowo 100 euro, zamiast należnych 250 euro. Również w przypadku, gdy podróżni składają reklamacje wnioskując o przysługującą im zgodnie z prawem wysokość odszkodowania, Enter Air nie uwzględnia całości roszczeń.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, przedsiębiorcy grozi m.in. kara do 10 proc. obrotu za każdą z zakwestionowanych praktyk.

- Reklama -

UOKiK na bieżąco monitoruje skargi wpływające do Urzędu i Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W ramach postępowań wyjaśniających przygląda się praktykom również innych linii lotniczych.

Udostępnij ten artykuł
Facebook Email Copy Link
Udostępnij
Poprzedni artykuł Poznań. Wydano najwyższe ostrzeżenie przed burzami i trąbą powietrzą
Następny artykuł Co za matka! Zostawiła roczne dziecko w nagrzanym aucie i poszła na zakupy. Maluch mógł się ugotować (FILM)
- Reklama -

Wybrane dla Ciebie

- Reklama -
Zaginęła Agnieszka Kaczmarek z Chorzemina

Policjanci poszukują zaginionej mieszkanki Chorzemina, Agnieszki Kaczmarek lat 42. Kobieta mierzy 160…

1 min czytania
Wypadek na obwodnicy Kościana

Na obwodnicy Kościana doszło do wypadku. Na miejscu pracują służby ratunkowe. Ruch…

0 min czytania

Może Ciebie zainteresować

Poznań

Koniec szlabanów na państwowych autostradach. Za przejazd bez biletu mandat 500 zł

Od 1 grudnia przejedziesz odcinkami A2 Konin-Stryków i A4 Wrocław-Sośnica bez czekania przy szlabanie. Od 1 grudnia zlikwidowane zostaną szlabany…

4 min czytania
Poznań

Fatalne warunki przyczyną poważnego wypadku. Dwie osoby ciężko ranne

Na drodze Śrem - Kórnik doszło do poważnego wypadku z udziałem samochodu osobowego i ciężarowego. Na miejscu pracują służby ratunkowe.…

0 min czytania
Nowy TomyślPoznań

Burmistrz Opalenicy został zatrzymany!

Tomasz Szulc burmistrz Opalenicy (powiat nowotomyski) został zatrzymany w czwartek 12 września w godzinach rannych przez policjantów z Komendy Wojewódzkiej…

1 min czytania
Poznań

Gang prowadził 8 agencji towarzyskich. Szef zarabiał 60 tys. zł miesięcznie. Bandę rozbiło poznańskie CBŚP (FILM, ZDJĘCIA)

CBŚP w Poznaniu zlikwidowało osiem agencji towarzyskich. Zatrzymanych zostało 11 osób. Grupa przestępcza mogła działać w latach 2018-2020 i w…

3 min czytania
Wielkopolska 112

© 2025 – Wielkopolska 112, Wszelkie prawa zastrzeżone | hvln.pl

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?