15 listopada policjanci z poznańskiej Wildy udaremnili próbę oszustwa na tzw. „pracownika banku”. Ich szybka reakcja zapobiegła przekazaniu oszustom prawie 100 tys. złotych przez 62-letnią mieszkankę naszego miasta.
15 listopada br. z policjantami Komisariatu Policji Poznań Wilda skontaktowali się zaniepokojeni pracownicy jednej z poznańskich firm. Powiedzieli policjantom, że ich koleżanka po zakończonej rozmowie telefonicznej, nagle wybiegła z firmy bardzo zdenerwowana, wręcz roztrzęsiona. Nikomu nie chciała powiedzieć co się stało. Współpracownikom wydało się to bardzo podejrzane i niepokojące, dlatego poprosili mundurowych o pomoc.
Policjanci zajęli się tą sprawą. Szybko ustalili adres zamieszkania kobiety i pojechali do jej domu. Po chwili rozmowy z 62-latką wszystko stało się jasne. Kobieta opowiedziała policjantom, że wczorajszego popołudnia otrzymała telefon z informacją, że jej oszczędności są zagrożone. Osoba podająca się za pracownika banku poleciła poznaniance wypłacić wszystkie oszczędności z konta i wpłacić je na wskazane przez nią „bezpieczne konto”.
Policjanci zastali kobietę z gotówką w kwocie prawie 100 tys. złotych. 62-latka była gotowa do dokładnego wykonania poleceń oszustów. Mundurowali pojawili się w domu kobiety w ostatniej chwili i udaremnili dokonanie przez niej wpłaty pieniędzy na konto oszustów. Wyjaśnili 62-latce, że padła ofiarom przestępców. Zmanipulowali seniorkę do tego stopnia, że omal nie przekazała sprawcom wszystkich swoje oszczędności. Tym razem działania oszustów zostały zdemaskowane, a pomoc mundurowych przyszła na czas. W tej sprawie policjanci prowadzą nadal czynności.
Pamiętajmy, że oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić nasze oszczędności! Apelujemy o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek czynności finansowych. Poniżej przedstawiamy Wam kilka prostych rad, dzięki którym uchronicie swoje oszczędności przed oszustami.
- Gdy dzwoni do Ciebie osoba podająca się za pracownika banku:
Zachowaj spokój – prawdziwi pracownicy banku nigdy nie będą cię naciskać, ani straszyć. Jeśli otrzymasz taki telefon, zachowaj spokój i nie podejmuj pochopnych decyzji.
Weryfikuj tożsamość – zawsze możesz zakończyć rozmowę i samodzielnie zadzwonić do banku i na oficjalny numer infolinii, aby upewnić się, że rzeczywiście miała miejsce podejrzana transakcja.
Nigdy nie podawaj danych – prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi cię o podanie pełnych danych logowania, PIN-ów, ani kodów autoryzacyjnych
Nie klikaj w linki od nieznanych nadawców – mogą prowadzić, do stron, które podszywają się pod strony płatności lub witryny banków, aby wyłudzać dane i pieniądze