Wielkopolska 112
  • Strona główna
  • Poznań
  • Kalisz
  • Konin
  • Leszno
  • Wiadomości
    • Więcej
      • Chodzież
      • Czarnków
      • Gostyń
      • Grodzisk Wlkp.
      • Kargowa
      • Kępno
      • Międzychód
      • Nowy Tomyśl
      • Oborniki
      • Ostrzeszów
      • Pleszew
      • Słupca
      • Szamotuły
      • Wolsztyn
      • Złotów
    • Gniezno
    • Jarocin
    • Koło
    • Kościan
    • Krotoszyn
    • Ostrów Wlkp.
    • Piła
    • Rawicz
    • Śrem
    • Środa Wlkp.
    • Turek
    • Wągrowiec
    • Września
    • Wschowa
Reading: Gigantyczna kara dla CANAL+ Polska. Konsultanci oszukiwali klientów
Udostępnij
Wielkopolska 112Wielkopolska 112
Font ResizerAa
Search
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wielkopolska 112 > Poznań > Gigantyczna kara dla CANAL+ Polska. Konsultanci oszukiwali klientów
Poznań

Gigantyczna kara dla CANAL+ Polska. Konsultanci oszukiwali klientów

Ostatnia aktualizacja 8 stycznia 2024 16:19
Opublikowano 8 stycznia 2024
Udostępnij
Udostępnij

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. Konsultanci spółki wprowadzali klientów w błąd co do celu rozmowy telefonicznej. Miał być bezpłatny pakiet kanałów, ale faktycznie chodziło o podpisanie równoległej umowy.

Wątpliwości wzbudziły telefoniczne rozmowy sprzedażowe, w których sugerowano, że konsumenci otrzymają bezpłatny prezent, tymczasem dochodziło do podpisania równoległej umowy. Do Urzędu wpływały w tej sprawie skargi od konsumentów.

W trakcie postępowania przeanalizowano kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych, w których CANAL+ proponował konsumentom zawarcie równoległej umowy, o której nie wiedzieli, dopóki nie musieli zacząć za nią płacić. Wątpliwości Prezesa UOKiK wzbudziło ukrywanie rzeczywistego celu rozmowy.

- Reklama -

Konsultanci CANAL+ dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko „przynętą” do zawarcia nowej umowy długoterminowej.

Niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali dodatkowe opłaty i zmianę umowy.  Pierwsze kilka miesięcy po rozmowie z konsultantem, telewizja była udostępniana bezpłatnie. Po upływie okresu bezpłatnego konsument nie miał możliwości rozwiązania umowy i musiał ponosić koszty wynikające z obydwu umów.

Jak ustalił Prezes UOKiK konsultanci aby skłonić konsumenta do podjęcia natychmiastowej decyzji wskazywali, że okoliczności nawiązywanego połączenia są wyjątkowe (np. że kontaktują się z działu wyróżnień) lub informowali o limitowanej liczbie pakietów.

Ponadto, w ramach rozmów dochodziło do zawyżania cen wyjściowych, czyli cen podobnych pakietów oferowanych dla nowych abonentów CANAL+, nawet o 50 procent. Sprawiało to, że prezentowana w rozmowie telefonicznej oferta wydawała się atrakcyjniejsza niż w rzeczywistości.

  • Konsument powinien mieć zapewnioną transparentną i uczciwą obsługę ze strony przedsiębiorcy, pozwalającą mu na w pełni świadome zawarcie umowy. Konstruowanie skryptów rozmów sprzedażowych w taki sposób, by ukrywały realny cel rozmowy telefonicznej sprzedawcy z klientem oraz faktyczne koszty z jakimi wiąże się oferta, jest niedozwolone. Podkreślam, że wszystkie kluczowe elementy wpływające na decyzję konsumenta muszą być jawne i uczciwie przedstawione – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Udostępnij ten artykuł
Facebook Email Copy Link
Udostępnij
Poprzedni artykuł Straż miejska wezwana do małego, wychłodzonego dziczka
Następny artykuł Na wieczną służbę odszedł Leszek Nawrocki
- Reklama -

Wybrane dla Ciebie

- Reklama -
Zaginęła Agnieszka Kaczmarek z Chorzemina

Policjanci poszukują zaginionej mieszkanki Chorzemina, Agnieszki Kaczmarek lat 42. Kobieta mierzy 160…

1 min czytania
Wypadek na obwodnicy Kościana

Na obwodnicy Kościana doszło do wypadku. Na miejscu pracują służby ratunkowe. Ruch…

0 min czytania

Może Ciebie zainteresować

Poznań

Ważne! Wydano ostrzeżenia pierwszego i drugiego stopnia dla Wielkopolski

Dla Wielkopolski wydano ostrzeżenie meteorologiczne pierwszego stopnia oraz ostrzeżenie hydrologiczne drugiego stopnia. Ostrzeżenie meteorologiczne pierwszego stopnia dotyczy opadów deszczu. Obowiązuje…

1 min czytania
Poznań

Uwaga! Oszuści zaczynają sprzedawać samochody zalane po ulewach (ZDJĘCIA)

Zaczynają się oszustwa przy sprzedaży samochodów zatopionych po ostatnich ulewach, które przeszły nad Polską. Zielonogórzanin pojechał do Poznania po seata.…

1 min czytania
Poznań

Mija tydzień od tragicznego pożaru kamienicy, w którym zginęło dwóch strażaków

Mija tydzień od tragicznego pożaru kamienicy w Poznaniu. Przypominamy, że pożar wybuchł  w nocy z 24 na 25 sierpnia 2024…

2 min czytania
Poznań

Tragedia na torach. Mężczyzna wpadł pod pociąg. Zginął na miejscu

Do tragedii doszło w piątek, 26 lutego, na torach w rejonie stacji Luboń. Pociąg PKP Intercity relacji Gdynia-Wrocław śmiertelnie potrącił…

0 min czytania
Wielkopolska 112

© 2025 – Wielkopolska 112, Wszelkie prawa zastrzeżone | hvln.pl

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?