Cześć mamo, telefon wpadł mi do ubikacji, potrzebuję 3.999 zł. na nowy”

„Cześć mamo, telefon wpadł mi do ubikacji, potrzebuję 3.999 zł. na nowy”. 

Tak – w dużym skrócie – brzmiała wiadomość, jaką kilka dni temu za pośrednictwem komunikatora internetowego otrzymała mieszkanka gminy Wolsztyn. Kobieta myśląc, że pisze do niej syn przelała na wskazane konto żądaną sumę pieniędzy. Refleksja przyszła niestety zbyt późno, a wtedy okazało się, że autorem wiadomości nie był syn, a oszust.

W takiej i podobnych sytuacjach niezbędna jest weryfikacja otrzymanej informacji. Warto podjąć próbę skontaktowania się z osobą proszącą o pieniądze i sprawdzić, czy rzeczywiście potrzebuje pomocy. Dotyczy to każdego z nas, łącznie z osobami, które czytając ten tekst myślą „nigdy nie dałbym się tak łatwo oszukać”.

Poprzedni artykułGroźne zderzenie dwóch pojazdów. W jednym z nich 3-miesięczne dziecko (zdjęcia)
Następny artykułZamordował 74-latkę w Kole. Sam po siedmiu latach zadzwonił na policję. Wstrząsające, kim okazał się morderca