Wielkopolska 112
  • Strona główna
  • Poznań
  • Kalisz
  • Konin
  • Leszno
  • Wiadomości
    • Więcej
      • Chodzież
      • Czarnków
      • Gostyń
      • Grodzisk Wlkp.
      • Kargowa
      • Kępno
      • Międzychód
      • Nowy Tomyśl
      • Oborniki
      • Ostrzeszów
      • Pleszew
      • Słupca
      • Szamotuły
      • Wolsztyn
      • Złotów
    • Gniezno
    • Jarocin
    • Koło
    • Kościan
    • Krotoszyn
    • Ostrów Wlkp.
    • Piła
    • Rawicz
    • Śrem
    • Środa Wlkp.
    • Turek
    • Wągrowiec
    • Września
    • Wschowa
Reading: Znana Polska sieć lotnicza z zarzutami. Latamy nią na wakacje. Chodzi o bagaże
Udostępnij
Wielkopolska 112Wielkopolska 112
Font ResizerAa
Search
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wielkopolska 112 > Poznań > Znana Polska sieć lotnicza z zarzutami. Latamy nią na wakacje. Chodzi o bagaże
Poznań

Znana Polska sieć lotnicza z zarzutami. Latamy nią na wakacje. Chodzi o bagaże

Ostatnia aktualizacja 10 lipca 2024 09:18
Opublikowano 10 lipca 2024
Udostępnij
Udostępnij

Po analizie tych sygnałów i doniesień z serwisu Facebook, gdzie poszkodowani opisują swoje doświadczenia z przewoźnikiem Enter Air oraz po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, Prezes UOKiK postawił spółce zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Zakwestionował aż 10 praktyk przedsiębiorcy.

Contents
Problemy z reklamacjamiProblem z odszkodowaniem

Z analizy Urzędu wynika, że Enter Air może na kilka sposobów utrudniać konsumentom dochodzenie roszczeń reklamacyjnych. Przede wszystkim nie respektuje prawa w zakresie terminu odpowiedzi na reklamację. Od 1 stycznia 2023 r. przedsiębiorcy mają na to 14 dni. Jeśli  w tym czasie nie ustosunkują się do reklamacji konsumentów, oznacza to, że uznali je w całości.

Tymczasem Enter Air nadal informuje, że rozpatrzy reklamacje w ciągu 30 dni. Co za tym idzie, brak odpowiedzi po 14 dniach według spółki nie świadczy o tym, że zostały one uznane, a konsumenci nie otrzymują automatycznie tego, o co wnioskowali.

- Reklama -

Problemy z reklamacjami

Ponadto, przewoźnik wymaga złożenia reklamacji w sprawie bagażu na lotnisku bezpośrednio po locie w biurze reklamacji bagażowej. Sporządzany jest wówczas Raport Niezgodności Własności (Property Irregularity Report – PIR).

W opinii Prezesa UOKiK jest to już reklamacja, od której powinno liczyć się 14 dni, jakie spółka ma na odpowiedź. Jednak Enter Air obliguje konsumentów do złożenia ponownej reklamacji – pisemnie lub elektronicznie za pośrednictwem formularza na stronie internetowej linii lotniczych, do której muszą załączyć PIR i inne dokumenty, jak np. awers i rewers przywieszki bagażowej czy jej odcinek kontrolny. Poprzez tak ustalone wymogi, warunkujące rozpatrzenie reklamacji, spółka może naruszać prawa konsumentów.

Co więcej, w opinii Prezesa UOKiK, Enter Air przekazuje konsumentom wprowadzające w błąd informacje o ograniczeniu swojej odpowiedzialności za opóźnienie w dostarczeniu bagażu rejestrowanego, jak również o jego zasadach odpowiedzialności za zniszczenie lub uszkodzenie bagażu rejestrowanego albo podręcznego.

Problem z odszkodowaniem

W przypadku opóźnienia lotu o co najmniej 3 godziny lub odwołania go z powodów innych niż nadzwyczajne okoliczności, prawo reguluje wysokość odszkodowania dla konsumentów. Dlatego sytuacja, w której linie lotnicze nie informują o tym podróżnych, ale proponują im tzw. ugodę na niższą kwotę, budzi poważne wątpliwości UOKiK.

Jak wynika ze skarg, przewoźnik proponuje im ugodę jako natychmiastową ofertę, ważną tylko do czasu wylądowania opóźnionego samolotu. W ten sposób wymusza podjęcie szybkiej decyzji, która dla konsumentów nie jest korzystna, proponując przykładowo 100 euro, zamiast należnych 250 euro. Również w przypadku, gdy podróżni składają reklamacje wnioskując o przysługującą im zgodnie z prawem wysokość odszkodowania, Enter Air nie uwzględnia całości roszczeń.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, przedsiębiorcy grozi m.in. kara do 10 proc. obrotu za każdą z zakwestionowanych praktyk.

- Reklama -

UOKiK na bieżąco monitoruje skargi wpływające do Urzędu i Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W ramach postępowań wyjaśniających przygląda się praktykom również innych linii lotniczych.

Udostępnij ten artykuł
Facebook Email Copy Link
Udostępnij
Poprzedni artykuł Poznań. Wydano najwyższe ostrzeżenie przed burzami i trąbą powietrzą
Następny artykuł Co za matka! Zostawiła roczne dziecko w nagrzanym aucie i poszła na zakupy. Maluch mógł się ugotować (FILM)
- Reklama -

Wybrane dla Ciebie

- Reklama -
Zaginęła Agnieszka Kaczmarek z Chorzemina

Policjanci poszukują zaginionej mieszkanki Chorzemina, Agnieszki Kaczmarek lat 42. Kobieta mierzy 160…

1 min czytania
Wypadek na obwodnicy Kościana

Na obwodnicy Kościana doszło do wypadku. Na miejscu pracują służby ratunkowe. Ruch…

0 min czytania

Może Ciebie zainteresować

Poznań

Ogromny pożar na terenie składowiska odpadów w Swarzędzu (ZDJĘCIA)

W poniedziałek,  24 maja, przed godziną 23 poznańscy strażacy zostali wezwani do pożaru, do którego doszło na terenie składowiska odpadów…

1 min czytania
Poznań

Szokujący zabieg w klinice urody. Anna zmarła w szpitalu. Zapadł wyrok o odszkodowanie

Mąż i osierocone przez kobietę bliźnięta walczyły w sądzie o odszkodowanie od kliniki i pielęgniarki Lucyny P. Chodziło o 1,8…

2 min czytania
Poznań

Wielkie uderzenie w pedofili w Polsce. Zatrzymanych 75 osób, w tym kobiety (FILM)

Mężczyzna podszywał się pod agencję reklamową, wyłudzając w ten sposób zdjęcia o charakterze seksualnym od dzieci. W innym przypadku kobieta…

2 min czytania
Poznań

Tragiczny wypadek na budowie. Nie żyje mężczyzna porażony prądem

Do tragicznego zdarzenia doszło 11 czerwca br., w powiecie Wrzesińskim w miejscowości Chocicza Mała.  Dziś po godzinie 14:00 służby otrzymały…

0 min czytania
Wielkopolska 112

© 2025 – Wielkopolska 112, Wszelkie prawa zastrzeżone | hvln.pl

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?